Frågor och svar

LEVERANSER

 

  • Vad är leveranstiden?

Alla beställningar skickas normalt inom 72 timmar direkt från tillverkare, på så sätt blir det billigare för dig. Vanligtvis tar leveranser mellan 5-12 arbetsdagar att anlända. Fördröjningar kan ske, så är det en present eller liknande rekommenderar vi att beställa åtminstone 3 veckor innan.

 

  • Hur kan jag spåra min beställning?

Efter vi skickar varan får du ett Track and Trace-spårningsnummer via mejl. Du kan också spåra det på vår webbsida genom att klicka här

 

  •  Min spårningsinformation är inte tillgängligt?

Om din spårningsinformation ännu inte visas betyder det förmodligen att din beställning inte ännu är uppdaterats. När du får Track and Trace-spårningsnummer kan det ibland visas först efter 3-5 arbetsdagar. 

 

 

  • Jag har inte fått min beställning, vad ska jag göra?

Om du inte har mottagit din beställning efter 15 arbetsdagar, vänligen kontakta oss. Leveranstider kan variera, och spårnings numret kan ibland ändras, vilket kan påverka spårningen av din leverans. Vi är här för att hjälpa dig.

 

  • Jag har beställt flera varor, men har ännu inte fått alla?

Ibland skickas varorna från olika tillverkare, vilket kan resultera i fler än ett paket på väg till dig. Om du hittills bara har mottagit en vara, var god och ha tålamod, då kommer snart resten av dina varor att levereras till dig.

 

 

RETURER

 

  • När kan jag returnera mina varor?

Inom 14 dagar efter mottagandet, meddela gärna eventuella produktbyten via e-post till info@smartalosningar.se. Observera att returer inte accepteras efter denna period. En returblankett med instruktioner skickas till dig.

Vänligen observera att vi inte accepterar returer:

  1. för varor som har använts
  2. för varor som köpts till rabatterade priser 
  3. för varor av hygienisk natur

 

  • Hur fungerar returprocessen?

Steg 1: Informera oss via e-post om din avsikt att returnera varan/varorna. Vi skickar dig då de nödvändiga instruktionerna för returen.

Steg 2: Skricka din beställning till den angivna adressen tillsammans med returformuläret. Förse paketet med en Track and Trace-kod för säkerhet och förtydligande av avsändare. Vänligen notera att alla returnerade paket skickas direkt till tillverkaren, som normalt befinner sig utanför EU. Vi vill även informera om att vi inte har något lager i Sverige. Retur måste ske inom 14 dagar efter meddelandet till oss.

Steg 3: När vi mottagit din retursändning, bedömer vi de returnerade varorna och inleder processen för återbetalning. Återbetalningen görs till den ursprungliga betalningsmetoden inom 3-7 arbetsdagar, om inget annat begärs.

 

  • Är returer kostnadsfria?

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara om inget annat sägs på produktsidan. Fraktkostnader återbetalas inte. 

 

  • Outlösta paket?

För paket som levereras till ombud men inte hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket. Endast delvis återbetalning tillämpas på beställningar där paketet inte hämtats ut.